Monday, April 21, 2008

Sad Lisa

For lenge siden fikk jeg en idè til en bildeserie. Serien skulle bestå av bilder i blått og gult, med et visst tematisk budskap.
Jeg malte et bilde, samt skisset ned en trefire andre motiver. Når det var gjort, la jeg prosjektet i den mentale skrivebordsskuffen, og ventet på det riktige øyeblikket. Dette kom for noen uker siden, og jeg ga meg i kast med et av de planlagte motivene som aldri slapp skikkelig taket i meg. Inspirert av Cat Stevens, av alle, vil jeg male verselinjen
"She walks alone from wall to wall, lost in her hall".
Dermed er prosjektet i gang:



Med flere motiver på gang.

2 comments:

Sommerfuglen said...

Kjempefint. Spennende å se hvor det bærer

Engeline said...

Synes jeg også. Men det må kanskje vente til sommerfri og sånne luksusgoder. Har begynt på enda ett, men jeg krangler med det - perspektivet vil aldri samarbeide. Kanskje jeg skal benytte meg av en spansk/fransk/EstA en og late som om perspektivet skal være teit og skjevt.