Wednesday, August 8, 2007

nestsiste hånd

Se!


"Din Tittel" nærmer seg endelig, endelig ferdig. Vi har i hvert fall kranglet ferdig, tror jeg, og hvis bare oljemalingen vil tørke skikkelig kan jeg få lagt siste hånd på verket. Jeg fikk et gjennombrudd siste uken, hvor jeg plutselig skjønte hvordan det skulle være, og på vår herlige malekveld fikk jeg lagt det jeg tror er nestsiste hånd på verket. Som dere kan se, det ble hvitt, men jeg har beholdt strømmer av farger knyttet opp til figurene - det forble levende på den måten. Ikke store forskjeller fra før, men likevel er det disse forskjellene jeg har lett etter - nå har nemlig strømmene et mål og en mening. Jeg har litt igjen i midten nederst, og så skal jeg erklære meg ferdig med mitt første store og private kunstprosjekt på lerret.

7 comments:

Anonymous said...

Nå har jeg laget meg googlekonto og kan endelig kommentere her.

Det bildet blir skjønt, kjære deg (c;

Engeline said...

Ikke sant? Svært så fornøyd med det, særlig tatt i betraktning at det ble skapt fordi Kristian påsto jeg var kjedelig og uinspirert. Freud ville elsket å eksperimentere med meg.

Engeline said...

Takk for at du gjorde meg oppmerksom, forresten. Visste ikke at en måtte være googlekontoeier, nu er det fikset. Nå skal hvem som helst kunne skrive tull her.

Avil said...

Dette biletet likte eg.
Og fekk lyst til å rote fram kassen med oljemalinga igjen.

Engeline said...

Ikke sant? Av alle mine prosjekter har dette tatt lengst tid, og til sist er det også det mest vellykkede.

Det anbefales forresten å grave frem gammel maling, en glemmer hvor kjekt det faktisk er, når det går for lang tid. Dessuten sitter det noe kreativt og herlig i de flestes fingertupper.

Anonymous said...

For et artig bilde... så kaotisk, men likevel ryddig. Likte det godt. Det er moro å hoppe rundt fra blogg til blogg, i kreative rom, og se hva folk holder på med... Hilsen Cecilie på Garasjeloftet.

Engeline said...

Takk, Cecilie på Garasjeloftet! Det er enda morsommere når noen kommer innom her og gir meg fin kritikk!