Wednesday, December 5, 2007

manglende maling

Tausheten de siste månedene skyldes litt lappeteppestrikking, men det kan vel så godt skyldes et rent praktisk problem; jeg er i ferd med å gå tom for maling. "Din tittel" tok omtrent absolutt alt jeg eide av hvitmaling, det være seg olje eller akryl, og tilsvarende det meste av blå, gul og grønt. Tilbake har jeg enorme mengder svart, en nesten meningsløs farge i store tuber, og som likevel følger med hvert eneste malesett jeg noensinne har kjøpt. Jeg har også endel rødmaling igjen, av mer uklare årsaker, som jeg gjerne skulle bli kvitt.



Motivet over skal jo være litt aggressivt, på et vis, dynamisk i farge og form. Her er det likevel ikke mer enn såvidt påbegynt, som et førsteutkast. Planen er å fikse på formen så den blir strammere, samt å muligens erstatte rødfargen med noe annet, gjerne noe lysere og mer metallisk. Kanskje skal bakgrunnen forbli hvit, men da i så fall med fargepletter, litt som teknikken i din tittel. Vi får se hva det blir til.

Og moralen er som følger, jeg ønsker meg maling til jul.

1 comment:

Anonymous said...

Takk for en interessant blogg